středa 4. července 2012

Bratři z pekla I.kapitola


           

1.Kapitola
New Orleans,USA,1 červen 1995

Jmenuji se Thomas Green. Narodil jsem se tady v New Orleansu 25.května 1922. Můj otec se jmenoval Peter Green a pocházel z přímo z New Orleans. Vyučil se,pracoval jako zedník u jedné firmy. Někdy kolem roku 1919 potkal ženu jménem Theresa Levin. Rok poté se vzali a ona přijala jeho jméno Green. To byla má matka. Velice poctivá a věrná žena. Můj otec byl také velice přívětivý muž. Byla jsme prostě taková normální štastná rodinka. Ovšem pouze do roku 1929. Otce vyhodili z práce a v té době byl problém sehnat nějakou pořádnou práci. Dostal se tak pouze k příležitostným pracem a v té době se také stal alkoholikem a proto stejně většinu peněz co vydělal, tak propil. Později se ještě přidala závislost na morfiu a jeho zkáza byla dokonána. Zemřel někdy v lednu roku 1935 na podchlazení.         

Ve svých sedmi letech jsem se zpřátelil s Peterem Marlowem a bratry Cloweovými. Společně jsme dokončili základní školu. Vybrali jsme si dokonce i stejnou střední školu. Pouze náš vybraný obor se lišil. Tam jsem poznal Johna Nowaka a Toma Francise, kteří chodili se mnou do třídy. Všichni jsme se také společně přihlásili do armády. Šestice přátel, co chtěla zažít nějaké to dobrodružství na bitevním poli. Rád bych Vám ted řekl o tom, jaké to bylo nádherné období mého života a jak rád na něj vzpomínám. Ne. Takouvoutu stupidní lež tu vykládat nebudu a ostatně ani nechci. Přihlásit se do armády když to strýček Sam potřeboval, bylo sice šlechetné gesto, jenže zároven to je asi mé nejhorší rozhodnutí mého života. Na konci mého dlouhého vyprávění jedné epizody mého života asi pochopíte, co mám tím na mysli. Věci které jsem ve válce prožil a viděl, mě občas ze snů budí i ted.

Peter Marlow, John Nowak, Joe Clowe, George Clowe a Thomas Francis. Nikdo z nich tu dnes už není. Někdo z nich zemřel ve válce,někdo na stáří. A právě o té válce, o těch strašlivých bojích, o tom všem umírání a o hrůzách války, Vám chci něco povědět než i já se vydám za svými kamarády. A víte,co? Já se vlastně za nimy docela těším. Můj syn zemřel před dvěma lety při bojích v Perském Zálivu a jeho žena mě posléze z jejich domu dala sem, do nějakého polorozpadlého domova důchodců na předměstí New Orleans, kde nás bude urážet a šikanovat nějaký zasraný personál. Už mám pouze vybledlé vzpomínky na své nejlepší přátele.
                                                            
Výcvikový tábor Toccoa červen 1942
Parný letní den na jihu, v Georgii, ideální jít takhle k nějakému jezeru či řece a pěkně si tam zaplavat. Ne však pro nás. Budíček v šest třicet, ranní rozcvička v sedm, snídaně v sedm třicet a potom běh, chvíli volno, orientační běh a potom dle nálady každého velicího. Nám byl přidělen jako velicí, muž jménem Matthew Franzen, tvrdý,ostrý a nekompronisní chlap. Vždy nás sledoval a pozoroval snad každý náš krok a při, byt jen sebemenším provinění následoval okamžitě trest. Nikdo, z těch koho jsem znal ho neměl rád. Ale mohl jsem přeci dobrovolně odejít. Zřejmě jsem to tehdy měl udělat.

Do armády jsem se přihlásil společně s několika mými dobrými kamarády s kterými jsem tou dobou chodil na střední. Byli to Peter Marlow, John Nowak, Thomas Francis, Joe Clowe a Jeho bratr George. Tou dobou jsme nikdo z nás neměli ani ponětí o tom co nás čeká ve válce za hrůzy. Zatím jsme ale měli jiné starosti. Celodenně nás dusil náš velicí, poručík Franzen. Nevím jak mohl mít toho muže někdo rád. Neustále nás komandoval a někteří lidé z naší roty to nevydrželi. Dokonce to chtěl zabalit i Joe Clowe, no naštestí mu to rozmluvil jeho bratr George. Oni dva si vlastně byli něco jako nejlepší kamarádi. Byli sehraná parta. My všichni jsme byli sehraná parta.

Okolí Upottery,Anglie 2.červen 1944
„Tome,nejdeš si zahrát basket?“       volal na mně George Clowe                                      
„Ne, du si číst, ale zejtra nad tebou vyhraju, to ti řikám.“         Geogre byl vysoký atletický typ a v jeho společnosti byla vždycky nějaká sranda. 
„Se bojíš, že bych s tebou zamet, co? Ale já tě chápu že se nechceš ztrapnit, já mám prostě dneska nějakou formu.“                                           
 „Ty vole, a víš čim  to bude. To bude tim, jak si se dneska při běhu flákal.“                            
„A neřikej snad že ses ty neflákal, co?“                                řekl se srandovním úšklebkem Marlow který šel kolem. 
„No, jo máš recht, ale stejně nejdu.“                                                                                                    
„No tak nic, tak zatim nazdar.“                                                        Potom jsem už slyšel jak tam George přemlouvá další lidi aby si s nim šly zahrát. Před svým stanem jsem potkal dalšího kamaráda, tentokráte z výcvikového tábora. Jmenoval se Everett Harp. V jednotce platil za největší drbnu a docela hajzlíka, to ale pouze pro toho, kdo s ním nebyl za dobře.  
 „Nazdar Harpe, co tu chceš?“
„Chceš slyšet žhavé novinky ohledně našeho milovaného poručíka Franzena?“                      
„Že se ptáš? Tak vo co de?“      
„Řiká se že ho degradovali na desátníka protože prej na jednoho kluka, kterej neposlouchal jeho zasraný příkazy vytáh svoji pětačtyricítku.“    Řikal to s potutelným úsměvem na tváři.                  
„Hajzl, já sem řikal, že na něho taky jednou dojde. A co ten kluk? Kdo to byl?“          
„Právě sem ti řek všechno co vo tom vim.“              
„Tak dík za žhavý zprávy, já si ted du trochu vorazit, tak zdar.“         
„Zdar“                                                                                    Vim že je to špatné, ale po téhle zprávě se mi zas o něco zvedla nálada, poněvadž tenhle hajzl si nezasloužil nic jiného. Vždyt Franzen snad nedělal celý dny nic jiného než to, že nás ustavičně kontroloval, zdali u sebe nemáme nějaké zakázané věci, jestli máme řádně vyčištěnou pušku a podobně. A za nesplnění těchto jeho, někdy až nesmyslných podmínek následoval povětšinou ne individuální, ale společný trest. Ale nakonec jsem to hodil za hlavu a konečně si až do večerního nástupu četl. 

Žádné komentáře:

Okomentovat